Termékek


ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Érvényes 2021.01.19-től.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁFSZ) tartalmazza a www.wellnessszakuzlet.hu webáruház (továbbiakban Webshop), melyet a Csempe és Kert Kft. (továbbiakban Eladó) üzemeltet és a Webshopban értékesített termékeket igénybe vevő személyek( továbbiakban: Vevő) közötti felhasználási feltételeket. Az ÁSZF-et a Webshopban megvásárolható árucikkekre ( továbbiakban Termék) alkalmazni kell a Webshopban történő vásárlás esetén.

A Vevő adatainak kezeléséről az Adatkezelési Nyilatkozat rendelkezik.

A szerződés nyelve a magyar.

Jelen ÁSZF rendelkezéseit a Vevő magára nézve a Webshop használatával, és/vagy a regisztrációval és/vagy a megrendelés elküldésével kötelezőnek tekinti és az abban foglaltakat elfogadja és tudomásul veszi.

1. ELADÓ ADATAI:

Cégnév: Csempe és Kert Kft.
Székhely: 4551 Nyíregyháza-Oros, Nyíregyházi út 15.
Adószám: 25806432-2-15
Cégjegyzékszám: 15-09-083915
Nyilvántartásba v. h.:
 Nyíregyházi Törvényszék Bírósága
Bankszámlaszám: 10300002-10672867-49020013
Email cím: [email protected]
Telefonszám: +36 42 333 754/16, +36 70 676 5474

Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk:

Tárhely-szolgáltató neve: Compose-IT Kft.
Tárhely-szolgáltató címe: 1116 Budapest Sztregova utca 1.
Tárhely-szolgáltató telefonszáma: +36 30 525 50 89
Tárhely-szolgáltató e-mail címe: [email protected]

2. MEGRENDELÉS:

 

A Webshop tartalma regisztráció nélkül is bárki számára elérhető, de lehetőség van regisztrációra is.

A Vevőnek a sikeres megrendeléshez a következő adatokat kell megadni/ kiválasztani:

- szállítási mód

- fizetési mód

- telefonszám

- szállítási név

- szállítási cím (irányítószám, város, cím, ország)

- számlázási név

- számlázási cím

- e-mail cím

A Vevő elismeri, hogy az általa megadott adatok mindenben megfelelnek a valóságnak. A megrendelés leadásához a terméket a kosárba kell helyezni, amit a termékek mellett elhelyezett „Kosárba” gombbal tehet meg. A kosárba több termék is elhelyezhető, méghozzá oly módon, hogy egy termékkategórián belül kiválasztja a terméket, majd kiválaszt egy újabb termékkategóriát, arra rákattint, ott az újabb terméket kiválasztva, azt szintén a kosárba helyezheti, anélkül, hogy törlődne annak előző tartalma.

A Kosár tartalmát megtekintheti, illetve a rendeléshez ugorhat a Webshop jobb oldalán elhelyezett „Kosár” feliratra kattintva.

A megrendelés elküldéséhez az Eladó részére a Vevőnek ki kell töltenie a megrendelési adatlapot, amely a „Rendelés” gomb megnyomása után jelenik meg.

A megrendelés kiszállításának költségét a rendszer súly, térfogat, rendelési összegtől függően automatikusan kiszámolja. A Vevő kiválaszthatja, milyen módon szeretne a termékhez jutni.

A Vevőnek a megrendelése véglegesítéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Nyilatkozatot, amelyet a jelölőnégyzetek kipipálásával tehet meg. A rendszer figyelmezteti a Vevőt, hogy a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával fizetési kötelezettsége keletkezik. A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva – amennyiben az adatcsomag elküldésre került – a rendszer automatikusan megköszöni a Vevőnek a rendelést, és tájékoztatja, hogy az Eladó e-mailben is elküldi a megrendelésre vonatkozó összes információt a Vevő által megadott e-mail címre.

A megrendelést a Csempe és Kert Kft. minimum a szállítás megtörténtéig, illetve az utánvét összegének a bankszámlára történő megérkezéséig + 14 napig (elállás jogának bejelentési ideje) köteles megőrizni.


 

3. TELEFONOS MEGRENDELÉS

 

Ha a Vevő mégsem Webshopon keresztül szeretne rendelést leadni, lehetőség van telefonon megtenni azt. Az Eladó a telefonos megrendeléseket hétköznap 08:00- 17.00 között, valamint szombaton 08:00- 12:00 között fogad a következő telefonszámon: +36 42 333 754/20.

A megrendeléshez a Vevőnek a már fent felsorolt adatain kívül a következőket is meg kell adnia:

- termék megnevezése

- darabszám vagy mennyiség

- és bármilyen információ, amit a megrendelés sikeres teljesítéséhez az Eladónak tudnia kell.

A Vevőnek a telefonon leadott megrendelés esetén is el kell ismernie, hogy megismerte jelen dokumentum tartalmát és azt magára nézve kötelezőnek tekinti. Az Eladó telefonos megrendelés esetén is visszaigazoló e-mailt küld a Vevőnek, mely tartalmazza a megrendelés valamennyi Vevő által megadott paraméterét.

Amennyiben a Vevő a visszaigazoló e-mailben hibát észlel, azt köteles 1 napon belül az Eladó tudomására hozni.

4. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

 

A Vevőnek a megrendelés során az Eladó részére való elküldésig lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. (Például a termék törlése a kosárból a kuka ikonra kattintva, a mennyiség megváltoztatása pedig, a mennyiség pontos begépelésével történhet.)

5. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS

 

Az Eladó köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Ha Vevő a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban hibát észlel, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A cégünk által elektronikuson úton a vevőhöz intézett a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazoló e-mail vevőhöz történő megérkezésével cégünk és a vevő között elektronikus úton megkötött szerződés jön létre, melyre a 2013. évi V. törvény a polgári törvénykönyvről, illetve a 2001. évi CVIII. Törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Amennyiben a terméket nem veszik át az Eladó által meghatározott és a Vevő számára ismertetett határidőn belül, úgy az Eladó fenntartja a jogot a rendelés törlésére.

6. TERMÉKEK ÁRA

 

A Webshopban a termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon, magyar forintban (Ft) van feltüntetve, azonban a termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget.

Az egyedi vevői igények kiszolgálására beszerzendő termékek esetén az Eladó előlegként elkérheti az áru bruttó vételárának 20%-át.

A Webshopban jelentkező esetleges hibákért az Eladó felelősséget nem vállal, az árváltoztatás jogát fenntartja. Ezekért az esetleges hibákért elnézésüket kérjük, megértésüket köszönjük.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a weblapon (honlap és Webshop) megjelenő anyagokat, termékeket és feltüntetett árakat bármikor módosíthatja előzetes értesítés nélkül. A módosítás előtt eladott rendelések a módosítás előtti feltételekkel és áron kerülnek teljesítésre. Az adott pillanatban készleten nem lévő termékeknél az árak és szállítási idők csak tájékoztató jellegűek, ezek nagymértékben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől.

Az Eladó gondossága ellenére a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától nagy mértékben eltérő, irreális árra (például 1Ft, 0Ft), a rendszer hibájából eredően feltűntetett hibás árra felelősséget nem vállal, így nem köteles azokat hibás áron szolgáltatni. Helytelen ár esetén az Eladó telefonon értesíti a Vevőt, tájékoztatja a helyes árról, így a Vevő eldöntheti, hogy a valós áron is meg kívánja e rendelni a terméket, vagy jogkövetkezmény nélkül visszalép annak megrendelésétől.

7. FIZETÉSI MÓDOK

 

A rendszer automatikusan felajánlja a lehetséges/ választható fizetési módokat a megrendelés végösszegének függvényében. A rendszer a következő fizetési módokat kezeli: készpénzes, utánvételes, előreutalásos fizetés.

Készpénz:

Az áru Eladó üzlethelységében történő átvételekor a Vevő a vételárat készpénzben, magyar forintban fizeti meg az Eladónak. A termék átvételére Vevő csak a fizetést követően jogosult.

Utánvétes fizetés:

Amennyiben futár közreműködésével kerül sor a Webshopban megrendelt termék kiszállítására, úgy a Vevő a megrendelt áru esetlegesen szállítási költséggel megnövelt visszaigazolt ellenértékét készpénzben a futárnak teljesíti.

Bankszámlára előre utalás:

A Vevőnek lehetősége van a kiszállítás vagy személyes átvétel előtt a megrendelt árut előre kifizetni, az Eladó MKB Bank Zrt.-nél vezetett  10300002-10672867-49020013 számlájára történő utalással. A megrendelés során ezt a fizetési módot választó Vevő részére a bankszámlaszámot és minden utaláshoz szükséges információt a visszaigazoló e-mailben az Eladó feltünteti. Az Eladó a rendelésről kiállított átutalásos számla másolatát faxon vagy e-mailben megküldi Vevőnek, aki ezután elindíthatja a banki utalást. Az eredeti számlát Vevő a megrendelt áruval együtt kapja meg. Amennyiben az Eladó számláján a vételár a számlán feltűntetett fizetési határidő lejáratáig(számla elküldésétől számított X nap) nem íródik jóvá, úgy Eladó törli a rendelést és nem köteles azt teljesíteni.

Online bankkártyás fizetés: 

Webáruházunk részére a Worldline biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a szolgáltató fizetőoldalára – Saferpay -, így a fizetés közvetlenül a szolgáltató által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik.

Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

Kérjük, készítse elő kártyáját! A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:

·        Kártyaszám ( A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű számsor .)

·        Lejárati dátum ( A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám. )

·        Érvényesítési kód (A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három számjegye (CVV2, vagy CVC2). ( Egyes Maestro típusú kártyák nem alkalmasak internetes vásárlásra. Kérjük, ebben az esetben forduljon a kártyakibocsátó bankjához! ) 

Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében a Worldline alkalmazza a 3D Secure, azaz Verified by Visa/MasterCardSecure Code (VbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt.

Amennyiben az Ön kártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy Ön azt nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A webáruház átirányítja Önt a Worldline Saferpay oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód).

 

Amennyiben az Ön bankkártyáján aktív a VbV/MSC szolgáltatás, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik. Kártyája adatainak (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) megadását követően kártyakibocsátó bankja automatikusan átirányítja Önt a megfelelő oldalra, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, Ön értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a webáruházi felületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.

Cofidis áruhitel:

A Vevő hitelkérelmet nyújthat be a Cofidis felé, melynek elfogadását követően a termékeket áruhitellel kaphatja kézhez az Eladótól. A Cofidis a Hitelkérelem elfogadása esetén, illetve annak hitelesítését követően írásban, illetve rövid szöveges üzenetküldés (SMS) útján tájékoztatja a Vevőt a  Hitelkérelem elfogadásáról vagy annak elutasításáról szóló döntéséről.

Hitelügyintéző cég adatai:
Cofidis Magyarországi Fióktelepe2005

Cég székhelye: 1133 Budapest, Váci út 96-98.

ADÓSZÁM: 22196796-2-41


CÉGJEGYZÉKSZÁM: 01 17 000367

8. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

8.A) Szállítás módja

 

A megrendelt áruk kiszállítását az MPL futárszolgálat végzi, mely előzetes egyeztetés nélkül - hacsak a Vevő ezt külön nem kéri - történik munkanapokon 08:00- 17:00 között.

A Vevő olyan szállítási címet adjon meg, ahol lehetőség szerint a fent említett időintervallumban tartózkodik és a megrendelését át tudja venni. Az Eladó a rendelés futárnak történő átadásáról e-mailben értesíti a Vevőt.

Amennyiben a Vevő nem tartózkodik a megjelölt szállítási címen, ezáltal a rendelés átvétele meghiúsul , úgy a futár értesítést hagy, az ezen található telefonszámon a Vevő új szállítási címet vagy időpontot egyeztethet. A futár 1 + 1 újbóli alkalommal kísérli meg a rendelés kiszállítását. Ha az újbóli kísérletnél a megadott szállítási címen a futár senkit nem talál, úgy a rendelést az Eladónak visszaszállítja. AZ Eladó a rendelés újbóli kiszállítása érdekében felveszi a kapcsolatot a Vevővel, de a második kiszállítást csak abban az esetben teljesíti, ha a vételárat a Vevő átutalással kifizette és az megjelent Eladó számláján.

Amennyiben a kétszeri szállítási kísérlet a Vevő hibájából nem jár sikerrel, úgy az Eladó törli a megrendelést. Ha a Vevő mégis szeretné a rendelés kiszállítását, úgy azt újból meg kell rendelnie a Webshopban.

Az egy címről két vagy több alkalommal sikertelenül kiszállításra került és Eladónak visszaszállított rendelés megvalósulása esetén az Eladó fenntartja a jogot, hogy a továbbiakban adott névre és címre ne teljesítsen megrendelést.

Bizonyos rendelések esetén, a termékek jellemzőiből adódóan csak egyedi szállítási mód kerülhet kiválasztásra, ebben az esetben a rendszer nem tud szállítási költséget számolni, és a táblázatban az N/A felirat jelenik meg. Ilyen esetekben az Eladó a megrendelést követően felveszi a Vevővel a kapcsolatot, tájékoztatja a szállítás költségeiről, illetve pontosítja az egyedi szállítási mód miben létét illetően. Ekkor a Vevőnek lehetősége van eldönteni, hogy adott feltételekkel kéri e a rendelés kiszállítását, dönthet úgy, hogy visszalép a rendeléstől, amit káros jogkövetkezmények nélkül megtehet.

Amennyiben adott feltételekkel is kéri a megrendelés kiszállítását, úgy két darab számlát fog kapni. Az egyiken a termékek ára, csomagolásának költségei szerepelnek, míg a másikon az egyeztetett, e-mailben visszaigazolt szállítási költség kerül feltüntetésre.

A termék átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a Vevő elismeri, hogy a megrendelt termékek megfelelnek a rendelésben leírtaknak ( nem hiányos, nem sérült), ezért az Eladónak későbbiekben sem mennyiségi, sem minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Ha az átvételkor a Vevő a terméken vagy a csomagoláson sérülést tapasztal és az láthatóan az átvétel előtt keletkezett, úgy a Vevőnek kérnie kell a kiszállítást végző személytől egy jegyzőkönyv felvételét. Ilyen esetben a termékek visszavételét az Eladó díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért az Eladó felelősséget nem vállal!

8.B) Szállítás ideje

 

A Webshopban megtalálható termékek szállítási határideje változó, az átlagos teljesítési határidő 3-10 munkanap.

A termékek várható szállítási idejéről az Eladó a Vevőt a visszaigazolás során tájékoztatja. A meghatározott szállítási időn belül a terméket az Eladó a Vevő részére átadja.

8.C) Szállítás díja

 

A szállítási díjakat a rendszer automatikusan számolja, arról a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tájékoztatást kap, kivéve az egyedi szállítási módot, ahol rendelést követően telefonon történik az egyeztetés.

A futárszolgálat árairól előzetesen a következő linken tájékozódhat, az itt megtalálható adatok az Eladó ÁSZF-jének részét képezik.

Amikor a Vevő átvette a megrendelt terméket, akkor a termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat is rászáll.

Az Eladó előzetes hozzájárulásával a Vevő eltérhet a választott fizetési módtól.

Ha a Vevő a kiszállított termék vételárát nem tudja megfizetni, vagy az Eladónak fel nem róható okból az árut nem lehet átadni, úgy a Vevő köteles az áru rendelkezésre állásával és kiszállításával kapcsolatban felmerült költségeket az Eladónak megfizetni.

8.D) Személyes átvétel

 

A személyes átvétel az Eladó 1. pontban feltűntetett telephelyén lehetséges a nyitvatartási időn belül. A megrendelés beérkezése után az Eladó által összekészített termékeket egy előre egyeztetett időpontban a Vevő átveheti. Az áru ellenértékének megfizetése, a végösszegtől függően, történhet készpénzben vagy banki utalással, erről a Vevő a rendelés visszaigazolásakor tájékoztatást kap.

Az Eladó jogosult a megrendeléstől egyoldalúan elállni és azt törölni, amennyiben a Vevő a terméket az egyeztetett időpontig vagy rendeléstől számított 5 munkanapon belül nem veszi át.

9. SZÁMLA

 

Az Eladó a Vevő részére a megrendelt termék kiszállításakor vagy személyes átvétel esetén az áru átvételekor a kifizetés igazolására a termékkel együtt a számlát is átadja.

10. ELÁLLÁSI JOG

 

Az itt foglaltak kizárólag a fogyasztókra érvényesek- e fogalom meghatározását a Ptk tartalmazza.

A fogyasztó indoklás nélkül gyakorolhatja az elállási vagy felmondási jogát

-a terméknek,

- több termék adásvételekor, ha az  egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az  utoljára szolgáltatott terméknek,

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A szerződés megkötésének és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja az elállás jogát a fogyasztó.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kimondottan a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy kimondottan a fogyasztóra szabtak, továbbá bizonyos a 45/2014( II.26) Kormányrendelet által meghatározott termékek esetében a Vevőt nem illeti meg az elállás joga.

10.A) Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben a Vevő élni kíván az elállás jogával, úgy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát – amelyhez elállási nyilatkozat mintát ezen a linken keresztül érhet el - köteles eljuttatni az Eladó részére az ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek valamelyikére. A Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a megjelölt határidő lejárta előtt elküldi Eladó részére az elállási nyilatkozatát. Ennek bizonyítása a Vevő feladata. A határidőre való elküldés a nyilatkozat postára adásának, e-mailben vagy faxon történő elküldésének idejét jelenti, amennyiben ez a 14. naptári napig, vagy azon a napon megtörténik, úgy az elállási nyilatkozatot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni.

Elállás esetén a Vevő köteles a megrendelt terméket az Eladónak haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy a visszaküldés folyamatát elindítani.

A termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, de ezen felül más költség nem számítható fel a Vevőnek. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha a Vevő él az elállás jogával, akkor az Eladónak legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül vissza kell téríteni a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget, kivéve azon többletköltségeket, amelyek a Vevő által választott szállítási mód és a legolcsóbb szállítási mód között merül fel. Az Eladónak joga van a visszatérítést a termék visszaszolgáltatásáig vagy annak visszaküldését hitelt érdemlő igazolásáig visszatartani.

Az Eladó a visszatérítés során ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint az eredeti ügylet során, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód alkalmazásához hozzá nem járul. A visszatérítésből kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A termékben bekövetkezett értékcsökkenésért a Vevő akkor vonható felelősségre, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

11. SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS

11.A) Szavatosság

Az Eladó hibás teljesítése esetén a Vevő kellékszavatossági igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési időn belül – fogyasztói szerződés esetén-, illetve 1 éves elévülési időn belül – nem fogyasztóval kötött szerződés esetén-, azokért a termékhibákért, melyek a termék átadásának időpontjában már léteztek, annak letelte utána Vevő kellékszavatossági igényét már nem tudja érvényesíteni.

A Vevő javítást vagy cserét kérhet, kivéve, ha a Vevő által választott lehetőség lehetetlen vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel jár. Amennyiben javításra vagy cserére nincs mód, vagy azt a Vevő nem kérte, ebben az esetben a Vevő igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, kijavíttathatja a hibát mással az Eladó költségére vagy elállhat a szerződéstől. Elállásnak jelentéktelen hiba miatt helye nincs.

A Vevő az Eladóval szemben közvetlenül érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A Vevő köteles az észlelt hibát legkésőbb 2 hónapon belül közölni az Eladóval.

A hiba közlésén túl a Vevő kellékszavatossági igénye érvényesítésének nincs egyéb feltétele a szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül, ha igazolja (számla, vagy számlamásolat bemutatásával), hogy a terméket az Eladótól vásárolta. Ekkor a szavatosság alól az Eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadás után keletkezett. Ha bizonyítást nyer, hogy a hiba a Vevőnek felróható okból keletkezett, úgy az Eladó nem köteles helyt adnia szavatossági igénynek.

A szerződés teljesítésétől számított 6 hónap letelte után már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Amennyiben a Vevő szavatossági igényét csak a termék egy elkülöníthető részére érvényesíti, úgy a termék többi részére a szavatossági igény nem minősül érvényesítettnek.

A termék hibája esetén a Vevő kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet, de ugyanazon hiba miatt mindkét igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesítheti. Érvényesített termékszavatossági igény esetén azonban a Vevő a kicserélt termékre, vagy a kijavított részre vonatkozóan érvényesíthet kellékszavatossági igényt.

Termékszavatossági igény esetében - melyet a Vevő a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthet, azután a jogosultságát elveszíti. Termékszavatosság esetén a vevő kizárólag a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A hiba felfedezése után legkésőbb két hónapon belül a Vevő köteles a hibát közölni, az ezt követő késedelmes közlésből eredő kárért a Vevő felelős.

A Vevő a termékszavatossági igényét a gyártóval ( Ptk szerint gyártó a termék előállítója és forgalmazója) vagy az Eladóval szemben érvényesítheti.

A gyártó és az Eladó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonytja a következők minimum egyikét:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező előírás alkalmazásából ered.

11.B) Jótállás (garancia)

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás

okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

-  elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,  e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti. 

12.FELELŐSSÉG

Az Eladó a Vevőnél jelentkező termékhasználatból eredő következménykárokért felelősséget nem vállal.

Az Eladó nem felelős az alábbiakért:

-          A Webshopban megjelenített termék kifogyása. Az Eladó bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes.

-          Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

Az Eladó megváltoztathat bármilyen árat vagy határidőt, a változás a Webshopban történő megjelenéstől lép életbe.

A Webshopot mindenki saját kockázatára használhatja, az Eladó nem felelős a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, illetve az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túl.

Az Eladó nem felel a Webshop használói által tanúsított magatartásért. A Vevő köteles gondoskodni arról, hogy a Webshop használata során harmadik személy jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Vevő kizárólagosan felelős a saját magatartásáért, a jogsértések felderítése végett az Eladó teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal.

A Webshop használata során elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, valamint jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket jogosult, de nem köteles keresni.

A Webshop és honlap oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) is tartalmaznak, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek, e szolgáltatók tevékenységéért és adatvédelmi gyakorlatáért az Eladó felelősséget nem vállal.

A Vevő elfogadja, hogy a Webshop használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályokat figyelembe véve köteles eljárni, amennyiben a Vevő államának joga szerint a Webshop használatával összefüggő bármilyen tevékenység nem megengedett, a használatért kizárólag a Vevő felelős.

Amennyiben a Webshop felületén a Vevő kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul az Eladónak jelezni, aki, ha a jelzést megalapozottnak találja, jogosult a kifogásolt tartalom törlésére vagy annak módosítására.

13. SZERZŐI JOG

Szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt áll a Webshop és honlap egésze, annak szövege, grafikus elemei, technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei. A Webshop felületén vagy a Webshopon keresztül nyújtott szolgáltatások során megjelenített valamennyi tartalom, bármely szerzői mű, és más szellemi alkotás (többek között valamennyi grafika és egyéb anyag, Webshop felületének elrendezése, szerkesztése, a használt szoftveres és egyéb megoldások, ötletek, megvalósítások) szerzői jogi jogosultja vagy feljogosított felhasználója az Eladó.

A Webshop tartalmának, illetve egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy nyomtatása csak magáncélú felhasználás esetén vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélon túli felhasználás (például adatbázisban tárolás, továbbadás, közzé vagy letölthetővé tétel stb) kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A Vevő nem jogosult a Webshop felületén szereplő bármely kereskedelmi név vagy védjegy használatára, hasznosítására. A Webshop rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen, illetve a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók, hasznosíthatók.

A Webshop és honlap tartamát harmadik személy honlapján vagy bármely más írott vagy szóbeli módon az Eladó engedélye nélkül, bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleli, úgy másolt tartalmanként (beleértve a teljes oldal 20%-ánál nagyobb mértékben átvett tartalom) napi 200.000Ft + Áfa összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

www.wellnessszakuzlet.hu domainnévre, valamint az ehhez kapcsolódó aldomainekre, a lefoglalt más domainekre, aloldalakra és internetes reklámfelületekre az Eladó minden jogát fenntartja. Az Eladó adatbázisának listázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére, forráskódjának visszafejtésére irányuló minden tevékenység tilos, kivéve, ha ahhoz az Eladó hozzájárult. Tilos az Eladó által rendelkezésre bocsátott felület, illetve a keresőmotorok megkerülésével az Eladó adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy a meglévő adatokat módosítani külön megállapodás vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül.

A Vevő elfogadja, hogy az általa feltöltött adatokat az Eladó a vonatkozó Adatvédelmi Nyilatkozat keretei között bármikor, bárhol, korlátozás és külön díj megfizetése nélkül felhasználhatja.

14.JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

14.A) Panaszügyintézés

Az Eladó tevékenységével vagy a termékkel kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Vevő az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Cégnév: Csempe és Kert Kft.
Székhely és levelezési cím:  4551 Nyíregyháza-Oros, Nyíregyházi út 15.
Email cím: [email protected]
Telefonszám:  +36 42 333 754, +36 70 676 5474

A Vevő a kifogását a 14.A) pontban feltüntetett elérhetőségeken előterjeszti. Az Eladó a szóbeli panaszt a hatályos jogszabályok értelmében, ha a panasz jellege megengedi, azonnal kivizsgálja és orvosolja. Amennyiben az azonnali kivizsgálás nem lehetséges vagy a panasz kezelésével a Vevő nem ért egyet, akkor az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, melynek másolati példányát átadja a vevőnek a személyen közölt szóbeli panasz esetén, vagy telefonon közölt panasz esetén megküldi a Vevőnek az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal együtt és továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

Az Eladó a panasz visszakereshetőségét segítendő a telefonon közölt panaszt egyedi azonosítószámmal látja el, amelyet a Vevővel köteles közölni.

Az írásbeli panasz beérkezését követő 30 napon belül az Eladó köteles a panaszt megvizsgálni és azt érdemben megválaszolni, valamit gondoskodni arról, hogy a válasz eljusson a Vevőhöz. Amennyiben az Eladó a panaszt elutasítja, úgy köteles érdemi válaszában megindokolni álláspontját.

Az Eladó 5 évig köteles a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát megőrizni.

A Vevő által előterjesztett kifogásokat az Eladó a fent említett elérhetőségeken, hétköznapokon 08:00-16:00 között panasz-ügyintézési időben fogadja.

14.B) Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

A Vevő bírósági eljárást kezdeményezhet, amennyiben a közte és az Eladó között fennálló jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, illetve a Vevő számára fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

            Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u.2.

            Telefonszáma: +36 42 311 544 vagy +36 42 420 180

            Fax száma: +36 42 311 750

            Békéltető neve: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

            E-mail címe: [email protected]

A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazása tekintetében fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr

A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Szolgáltató tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza.

A vállalkozásnak a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettsége van.

15. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

15.A) Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Az árváltoztatás és a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát az Eladó fenntartja, ezen változások a honlapon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.

Jelen ÁSZF-et a vásárlók Webshop felületén történő előzetes tájékoztatása mellett az Eladó egyoldalúan is módosítani jogosult, amely módosítások a Vevővel szemben a Webshop módosítást követő első használatakor válnak hatályossá, és azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

15.B) Tulajdonjog fenntartása

A termék az Eladó tulajdonában marad a vételár teljes kifizetéséig. Amennyiben a termék a Vevő birtokába kerül a vételár teljes kifizetését megelőzően, úgy az Eladó irányába a Vevő felelősséggel tartozik mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webshopon előzetes figyelmeztetés nélkül bármikor, bármilyen változást, javítást hajtson végre és hogy a Webshopot más domainnév alá helyezze át.

Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2021.01.19.

Letölthető verzió